جنگ عليه ايران و سوريه كل منطقه را درگير خواهد كرد


























بسیجیان شهرستان کوهدشت

 به نقل از  پايگاه اينترنتي بسيج،سيدحسن نصرالله طي سخناني به مناسبت روز شهيد كه سخنانش به طور مستقيم از شبكه خبري المنار پخش مي شد، گفت: اميدواريم، روزي فرا برسد كه در آن دولت لبنان اين روز را رسما به عنوان "روز شهيد" نامگذاري كند تا در آن ياد و خاطره تمام شهداي وطن گرامي داشته شود.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت: ما از تمام تلاش هاي گروه هاي مقاومت و مشاركت واقعي و حقيقي آنها در دفاع از لبنان تشكر و قدرداني مي كنيم. و در ابتدا به اين مناسبت اشاره اي خواهيم داشت و سپس از اوضاع داخلي جاري در لبنان سخن خواهم گفت.

دبيركل حزب الله افزود: در اين روز ياد و خاطره تمام شهداي حزب الله كه در ميان آنها فرمانده هان و كادرهاي رهبري و شهادت طلبان بزرگ وجود دارند، را گرامي مي داريم، شهداي گران قدر و بزرگي كه پرچمدار آنها شهيد بزرگ "احمد قصير" است و به اين خيل بزرگ و عظيم شهدا كه به راه خود ايمان و باور داشتند و جزيي لاينفك و جدايي ناپذير امت خود بودند و غم ها و دردها و رنج هايشان را بر دوش مي كشيدند و امتي كه اين شهدا را تقديم اين راه كردند و به اين جمع بزرگوار، افتخار مي كنيم.

سيد حسن نصرالله تصريح كرد: انتخاب اين روز به مناسبت معروفي صورت گرفت كه همان اجراي عمليات شهادت طالبانه "احمد قصير" در شهر صور است. اين عمليات تا به امروز به دليل ميزان خسارات وارده به دشمن توسط يك شهيد و در آن واحد، از ديگر عمليات هاي شهادت طلبانه به اجرا گذاشته شده متمايز و همچنان بزرگ ترين و مهم ترين عمليات صورت گرفته در تاريخ مبارزات اعراب – اسرائيل است.

آرامش لبنان از بركت خون شهداست / مقاومت آماده پاسخگويي به هر تجاوزي است

سيدحسن نصرالله در ادامه سخنراني خود به مناسبت روز شهيد گفت: در اين روز بايد گفت كه شهدا با تقديم خون خويش تاكيد كردند كه زندگي با خفت و خواري را نمي پذيرند و اگر لبناني ها به اين زندگي ذلت بار و خيانت بار رضايت دهند، من از شما اين سوال را مي كنم، آيا مي توان بر آن نام زندگي را گذاشت، بي شك خير، اين مرگ است و شهدا سازندگان واقعي زندگي هستند.

دبيركل حزب الله لبنان افزود: همه ما به ياد مي آوريم كه در اولين روزهاي رويارويي با اشغالگران و تجاوزگران صهيونيست جامعه بين المللي چگونه در كنار اسرائيل ايستاد و به ياد دارند كه روحيه مبارزان فلسطيني چگونه بود، با اين حال رزمندگان در برابر تمام اين موانع ايستادگي كردند و كثرت و خيل انبوه حاميان دشمن و كساني كه بر شكست مقاومت شرط بندي كرده بودند، هيچ گاه آنها را به وحشت نيانداخت.

سيد حسن نصرالله گفت: در جنگ ژوئيه نه سلاح و نه تاكتيك و نه اداره جنگ و نه تمام وسايل موجود، موجبات پيروزي لبنان در اين جنگ نشدند، بلكه تنها عامل موفقيت همين مرداني بودند كه نه فرار كردند و نه به بيم و هراس افتادند و همچنان استوار و پابرجا باقي ماندند، از خط مشي و راه و منش اين شهداست كه ما امروز از زمان اشغال فلسطين توسط رژيم اشغالگر قدس تاكنون راحت و آسوده در كشور خود بسرمي بريم.

وي افزود: امروزه براي اولين بار است كه لبنان و مشخصا جنوب آن در امنيت ، راحتي و آرامش كامل به زندگي خود ادامه مي دهد.

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه به يكي از سخنراني امام موسي صدر درباره وضعيت و شرايط حاكم بر جنوب لبنان اشاره كرد و گفت: چند روز پيش يكي از سخنراني هاي امام موسي صدر را مي خواندم كه در يك جلسه خصوصي و داخلي آن را براي جنبش امل ايراد كرده بود، وي در اين سخنان خود از شرايط جنوب لبنان و دلايل ناامني حاكم بر آن سوال و تاكيد مي كردند كه لبنان و جنوب آن ضعيف است و به همين دليل است كه دشمن هرچه بخواهد با ما انجام مي دهد و با دلسوزي مي گفت، بسياري به آنچه در جنوب لبنان مي گذرد توجهي ندارند، هنگامي كه اين مطالب را مي خواندم به خود مي گفتم، هنگام مراجعت امام، ايشان به فرزندان خود و مقاومتي كه پايه گذار آن بود، افتخار خواهد كرد و با اين كه وي با كسي رودر رو نشد، اما به يكي از طرف هاي مهم معادلات منطقه اي تبديل شد.

دبيركل حزب الله لبنان احتمال تجاوز جديد رژيم صهيونيستي به لبنان را بعيد ندانست و ادامه داد: با وجود تمام آنچه گفته شد، با اين حال هيچ گاه احتمال تجاوز ديگر بار دشمن صهيونيستي به لبنان را صرف نظر از تغيير و تحولات جاري در منطقه رد نمي كنيم، به عبارت ديگر حتي اگر رژيم صهيونيستي جنگي در سطح منطقه تدارك نبيند با اين حال احتمال حمله آن به لبنان همچنان مطرح است.

وي افزود: به همين دليل لبنان هميشه آماده پاسخ گويي به هر حمله و تجاوز است و اين به خاطر اين است كه لبنان كشور ضعيفي نيست، بلكه به همراه ملت ، ارتش و مقاومتش كشور قدرتمندي است كه مي تواند از خود دفاع كند و پيروزي را رقم بزند و ورق را بر هر طرفي كه عليه آن تجاوز كند برگرداند و تهديد را تبديل به فرصتي حقيقي و واقعي براي خود كند.

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به قدرت ايمان در مبارزه با دشمن اشاره كرد و گفت: تا زماني كه اين ايمان و اين بينش و آگاهي برقرار باشد و اين مثلث با قدرت بر لبناني ها حاكم باشد، دشمن از دست زدن به هرگونه تجاوز و تعدي ناتوان است و اگر دست به اين اقدام بزند، بي شك نهايت آن خواهد بود.

نصرالله با تاكيد بر اينكه" نبود احتمال هرگونه حمله و تجاوز به لبنان به اين معنا نيست كه در خواب غفلت و بي خبري بسر ببريم" تصريح كرد، مقاومت از سال 1982 تاكنون روزي به خواب غفلت نرفته و تا فرا رسيدن روز آزادي لحظه اي به خواب نخواهد رفت و همواره بيدار و آماده است، چون مي داند كشورش در كنار چه دشمني قرار دارد، همان گونه مقاومت از 15 مي 2006 تاكنون نيز لحظه اي به خواب غفلت نرفته است.

سيد حسن نصرالله گفت كه اسرائيل از سال 2006 تاكنون مرتبا آموزش مي بيند و مانورهاي مختلفي را انجام مي دهد، حال ما چرا بايد بخوابيم. من به كساني كه نااميد هستند و به كساني كه نااميد نشده اند، مي گويم كه هنگامي كه از ما خواستيد سلاح خود را كنار بگذاريم، به اين معني بود كه از ما خواستيد شكست و ذلت را قبول كنيم و از تجربيات خود استفاده نكنيم و از كرامت ملت خود در مقابل پليدترين دشمني كه تاريخ به خود ديده است، دفاع نكنيم، اما ما امروز از شما مي خواهيم كه به مقاومت و ارتش و اراده ملت لبنان پايبند باشيد كه اينها عناصر اصلي قدرت واقعي لبنان است.

دولت ميقاتي دولتي متنوع و تكثرگراست

وي در ادامه در دفاع از دولت نجيب ميقاتي گفت كه دولت لبنان ثابت كرده است كه دولت متنوعي است و اكثريت مردم لبنان را شامل مي شود، اين، دولت بحث بررسي و گفتگو است و دولت تك بعدي و تك نظري نيست، دولتي است كه براي تصميم گيري با عناصر خود مذاكره و مشورت مي كند و منتظر "پيامك" ها و شرط ها و اشاره هاي يك طرف بخصوص نمي ماند، امروز از اين دولت خواسته مي شود تا هر چه بيشتر كار كند و دستاوردهاي زيادي را به دست آورد، دولت بايد پرونده ها را دنبال كند و به هياهوهايي كه از اين سو و آن سو بلند مي شود، گوش نكند، مهم ترين اولويت دولت اين است كه به مسايل مربوط به ملت لبنان اهميت دهد.

جنگ عليه ايران و سوريه كل منطقه را درگير خواهد كرد/ اوضاع منطقه به نفع مقاومت است

وي گفت: بايد توجه كرد در تحولاتي كه در منطقه ما رخ داد و تحليلگران در فهم آن اختلاف نظر دارند اين امر مطمئن وجود دارد كه سقوط "بن علي" زياني براي آمريكا و غرب است اما رژيمي كه در آينده خواهد بود اين سخن ديگري است و موضوع در خصوص ليبي و مصر نيز اين چنين است؛ مطمئنا در مسير تحولات منطقه محور مقاومت بزرگ تر مي شود و اين زمينه را فراهم مي كند كه هم پيمانان جديدي پيدا كند.

ايران قدرتمند با ارتش و ملت خود از تهديدات هراسي به دل ندارد

وي افزود: در چند روز گذشته شاهد بوديم كه تهديدات افزايش يافته و ناگهان احتمال اقدام دشمن اسرائيلي براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران با قدرت مطرح شد و تهديدات بالا گرفت؛ رهبران ايران به طور قاطع به آن پاسخ دادند و صريح ترين پاسخ نيز همان بود كه ديروز آيت الله خامنه اي عنوان كرد و آنچه ايشان گفتند عين واقعيت بود؛ ايران قدرتمند با ارتش و ملت و وحدتي كه دارد ممكن نيست كه از تهديدها و شاخ و نشان كشيدن ها بترسد.

نصرالله تصريح كرد: زماني كه ارتش هاي آمريكا آمد و منطقه را اشغال كرد در اطراف ايران بود امروز نيروهاي آمريكا در تمامي كشورهاي هم مرز ايران حضور دارند اما با اين حال ايران تضعيف نشده است و به مذاكرات مستقيم با آمريكايي ها كشانده نشد، اگر كمي به عقب بازگرديم نبايد فراموش كنيم كه تا آخر سال آمريكا از عراق عقب نشيني مي كند و طرح آمريكا شكست بزرگي متحمل شد.

وي اظهار داشت: در سال 2000 برخي ها مي گفتند كه مقاومت در لبنان پيروز نشد و اكنون هم برخي ها هستند كه مي گويند كه اين آمريكاست كه تصميم به خروج از عراق گرفت؛ فروپاشي شديد در اقتصاد آمريكا و تلفات انساني آن بيانگر شكست در عراق است؛ بايد اشاره كرد كه آمريكا اكنون قادر نيست كه با آتش نظامي عقب نشيني كند و بايد زير آتش رسانه اي تحت عنوان تهديد به جنگ در منطقه عقب نشيني كند تا خبر عقب نشيني آمريكا عادي به نظر برسد و افكار عمومي از آن غافل شود.

ايران و سوريه در برابر اشغالگري آمريكا ايستادند

دبير كل حزب الله تاكيد كرد: اما بايد بر اين عقب نشيني تمركز كرد زيرا چندين نتيجه دارد، طبيعي است كه دولت آمريكا در صدد مجازات كشورهاي موثر در به شكست كشاندن طرح آمريكا برآيد و اين دو كشوري كه در برابر اشغالگري آمريكا در عراق ايستاده و از پايداري ملت عراق حمايت كردند ايران و سوريه بودند، آمريكا مي خواهد به آنها بگويد كه خوشحال نباشيد چماق عليه شما همچنان باقي مانده است، تصور نكنيد كه آمريكا از عراق خارج شد و به شكست خود اعتراف كرد.

آمريكا مي خواهد ايران را به مذاكرات مستقيم بكشاند

وي افزود: مورد چهارم اين است كه آمريكا مي خواهد ايران را به زانو درآورد و به مذاكرات مستقيم بكشاند امري كه ايران آن را نمي پذيرد[بنابراين] بهترين راه به تسليم درآوردن سوريه است تا آنچه را در گذشته قبول نمي كرد، بپذيرد و بنابراين دلايل و پيش بيني هايي كه مربوط به وضعيت مالي اروپا و جهان است و از آنجا كه ايران قدرتمند، يكپارچه و متحد است و رهبري بي نظير در جهان دارد بر اين اساس با قدرت دو چندان پاسخ خواهد داد.

جنگ عليه ايران و سوريه محدود به اين دو كشور نمي شود

نصرالله تاكيد كرد: امروز وزير دفاع آمريكا را كه ادعاهاي واهي كرده بايد خوب بداند كه جنگ عليه ايران و سوريه هرگز در ايران و يا سوريه باقي نخواهد ماند بلكه اين جنگ كل منطقه را درگير خواهد كرد و اين ها محاسبات واقعي است و واقعيت اين است؛ ما در تمامي رخدادهاي آينده همچنان با ايمان و با عزم و اراده باقي خواهيم ماند و ان شاءالله پيروز ميدان خواهيم بود.

وي همچنين گفت: دل بستن به ضعيف بيهوده و زيانبار است و زمان ضعف و واپس گرايي اين امت تمام شده است. امروز در روز شهيد تاكيد مي كنيم كه دوران شكست ها بسر آمده است و ما بايد خون شهدا را حفظ كرده و اين راه را تكميل كنيم و ما در اين مسير با شما هستيم، امروز بيش از هر زمان ديگري اوضاع محلي، منطقه اي و بين المللي به نفع ملت هاي منطقه و محور مقاومت است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در شنبه 21 آبان 1390برچسب:,ساعت توسط حسام الدین کوشکی| |

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
Design By : Night Melody